Grupa VI - Pszczółki
Nauczycielki: Ewelina Banasiak, Małgorzata Opara Pszczółki to grupa dzieci w wieku 6 lat. Dzieci są pogodne, otwarte i wesołe, ale jednocześnie żywiołowe i dynamiczne. Dzieci z uśmiechem przychodzą do przedszkola i zawsze chętnie podejmują aktywności proponowane przez nauczyciela. Uwielbiają zdobywać nową wiedzę na temat zwierząt, kosmosu, dinozaurów, roślin oraz najnowszej technologii. Chętnie ćwiczą i biorą udział w aktywnościach fizycznych. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi oraz pobytem na świeżym powietrzu, dzięki czemu uśmiech nie znika z dziecięcych twarzy. Edukacja łączy się zabawą, przez co dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętności. Radość sprawiają im zajęcia badawcze oraz eksperymenty kiedy same mogą odkrywać tajemnice przyrodnicze. W czasie spędzonym w przedszkolu poszerzają wiedzę, rozwijają swoje zainteresowania oraz budują relacje.
|
Listopad 2024
Tematy kompleksowe:
- Album rodzinny.
- Mała i duża ojczyzna.
- Ja i moje ciało.
- Przygotowania do zimy.
Umiejętności dziecka:
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich;
- wprowadzenie litery i, I, przygotowanie do nauki pisania i czytania, doskonalenie sprawności językowej;
- wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi;
- kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi;
- kształtowanie spostrzegawczości, utrwalanie znajomości piosenki tygodnia, doskonalenie wyczucia rytmu;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny, zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi, doskonalenie umiejętności współpracy;
- wprowadzenie litery d, D, kształtowanie wartości patriotycznych, doskonalenie słuchu fonematycznego;
- wprowadzenie liczby 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6, przełamywanie nieśmiałości społecznej;
- kształtowanie umiejętności podawania nazw zwierząt gospodarskich i ich młodych, zapoznanie z krajobrazem wiejskim, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia;
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, przypomnienie hymnu państwowego, doskonalenie pamięci;
- rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności, kształtowanie wrażliwości na różne bodźce, ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej;
- wprowadzenie litery u, U, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi;
- utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony, przeliczanie części ciała, kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał słowny;
- rozwijanie świadomości sensorycznej, poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, stymulowanie kreatywności i wyobraźni zmysłowej;
- opisywanie różnic w wyglądzie, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, kształtowanie umiejętności myślenia twórczego;
- poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt), rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji, wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie;
- wprowadzenie litery l, L, rozbudzanie zainteresowania przyrodą i zwierzętami, które zamieszkują las, wspieranie umiejętności czytania i pisania;
- wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę, wspieranie umiejętności współpracy w grupie;
- rozwijanie umiejętności obserwacji i porównywania zwierząt, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi na zajęciach, rozwijanie motoryki dużej w trakcie zabaw ruchowych;
- kształtowanie motoryki małej, rozwijanie zdolności planowania pracy własnej, rozwijanie świadomości ciała i kreatywności ruchowej podczas obcowania z muzyką klasyczną.