Grupa VI - Jeżyki
Godziny pracy:
8:30 - 16:30
Wychowawca: Pani Daria i asystent nauczyciela Pani Małgosia
Jesteśmy grupą pięciolatków. Chętnie i z uśmiechem przychodzimy do przedszkola. Jesteśmy ciekawi świata i aktywne zarówno podczas zabawy, jak i zajęć. Bardzo lubimy różne gry i zabawy ruchowe organizowane w sali przedszkolnej, jak i na placu zabaw. Staramy się być samodzielni i koleżeńscy. Z chęcią uczymy się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Uwielbiamy rysować i kolorować.
W czasie spędzanym w przedszkolu poszerzamy wiedzę , rozwijamy swoje umiejętności. Przed nami ważne wyzwanie- wkroczenie w świat liter i liczb.
Z uśmiechem na twarzach i wiarą we własne możliwości staramy się sprostać wszystkim wyzwaniom, a pobyt w przedszkolu jest dla nas czasem przyjemności i wszechstronnego rozwoju.
Marzec 2023
Tematy kompleksowe:
-
Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
-
Z czego to jest zrobione?
-
Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
-
Jakie wzory i kolory lubią pisanki?
Umiejętności dziecka:
- Wie, jakie zjawiska pogodowe są charakterystyczne dla przedwiośnia;
- potrafi zinterpretować przysłowie W marcu jak w garncu;
- wie, jak prezentować prognozę pogody;
- zna kolory tęczy;
- poznaje literę n, N, f, F, g, G, ł, Ł w toku zabaw;
- wie, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie;
- poznaje znaczenie wody dla środowiska oraz dla żywych organizmów;
- stosuje nazwy zjawisk pogodowych w opowiadaniu;
- nazywa kierunki w przestrzeni oraz kierunki na planszy;
- zna wybrane informacje na temat ptaków wędrownych;
- zna zjawiska charakterystyczne dla wiosny;
- zna ludowe tradycyjne związane z pierwszym dniem wiosny;
- zna cechy charakterystyczne wybranych kwiatów;
- wie, w jaki sposób powstaje ser;
- wie, w jaki sposób pozyskuje się wełnę;
- wie, w jaki sposób powstaje papier;
- liczy i dodaje w zakresie dziesięciu;
- zna wybrane zwyczaje wielkanocne;
- samodzielnie układa życzenia wielkanocne;
- zna zasady kulturalnego zachowania przy stole;
- tworzy słowny opis pisanki.