Grupa VI - Pszczółki
![]() |
Nauczycielki: Ewelina Banasiak, Małgorzata Opara Pszczółki to grupa dzieci w wieku 6 lat. Dzieci są pogodne, otwarte i wesołe, ale jednocześnie żywiołowe i dynamiczne. Dzieci z uśmiechem przychodzą do przedszkola i zawsze chętnie podejmują aktywności proponowane przez nauczyciela. Uwielbiają zdobywać nową wiedzę na temat zwierząt, kosmosu, dinozaurów, roślin oraz najnowszej technologii. Chętnie ćwiczą i biorą udział w aktywnościach fizycznych. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi oraz pobytem na świeżym powietrzu, dzięki czemu uśmiech nie znika z dziecięcych twarzy. Edukacja łączy się zabawą, przez co dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętności. Radość sprawiają im zajęcia badawcze oraz eksperymenty kiedy same mogą odkrywać tajemnice przyrodnicze. W czasie spędzonym w przedszkolu poszerzają wiedzę, rozwijają swoje zainteresowania oraz budują relacje.
|
Grudzień 2024
Tematy kompleksowe:
- Czynimy dobro.
- Odczytaj wiadomość.
- Święta za pasem.
- Zimowe zabawy.
Umiejętności dziecka:
- rozwijanie empatii i chęci zrozumienia potrzeb innych osób, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, rozwijanie umiejętności refleksji nad własnym zachowaniem;
- wprowadzenie litery y, Y, doskonalenie słuchu fonematycznego, kształtowanie umiejętności rozróżniania liczby pojedynczej i mnogiej;
- rozwijanie umiejętności porównywania wielkości, kształtowanie umiejętności rozumienia pojęć matematycznych, kształtowanie umiejętności dzielenia się;
- poznanie zjawiska zorzy polarnej, rozwijanie umiejętności opisywania zjawisk przyrodniczych, kształtowanie szacunku do przyrody i natury;
- rozwijanie umiejętności manipulowania narzędziami, rozwijanie umiejętności samodzielnego tworzenia prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności pracy w grupie;
- kształtowanie umiejętności komunikacji niewerbalnej, rozwijanie umiejętności określania emocji innych po mimice, bezpieczna i zgodna zabawa w grupie przedszkolnej;
- wprowadzenie litery k, K, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego, wspieranie umiejętności pracy w zespole;
- ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w kontekście kupowania znaczków, kształtowanie umiejętności planowania zakupów;
- rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy zachowań zwierząt, rozwijanie umiejętności rozumienia komunikacji wśród zwierząt, wzbudzenie ciekawości przyrodniczej;
- rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów, rozwijanie percepcji wzrokowej, kształtowanie umiejętności pracy z różnymi materiałami;
- rozpoznawanie elementów tradycji świątecznej, rozwijanie umiejętności społecznych, budowanie empatii;
- kształtowanie umiejętności rozumienia treści życzeń i ich składania, czerpanie radości ze słuchania i śpiewania piosenek świątecznych oraz kolęd;
- kształtowanie umiejętności liczenia, rozwijanie zdolności logicznego myślenia, utrwalanie reguł nakrywania do stołu;
- rozpoznawanie gatunków drzew iglastych, badanie różnic między drzewami iglastymi a liściastymi, rozwijanie szacunku do przyrody;
- rozpoznawanie rodzajów ozdób, eksperymentowanie z kształtami i kolorami, rozwijanie wyobraźni i kreatywności;
- kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenie sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie;
- uświadamianie dzieciom znaczenia codziennej aktywności fizycznej i właściwego odżywania dla zachowania zdrowia, przestrzeganie zasad fair play w grach sportowych, utrwalenie poznanych liter;
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji , rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia;
- dostrzeganie piękna zimowego krajobrazu, tworzenie okazji do poznawania zależności w świecie przyrody, zachęcanie do eksperymentowania, odkrywania i wnioskowania, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole;
- rozwijanie wrażliwości sensorycznej podczas zabaw z lodem, poprzez odkrywanie przemian właściwości substancji, kształtowanie umiejętności formułowania wniosków, odczuwanie radości podczas aktywności plastyczno – technicznych, nauka współpracy w zespole.