Grupa VI - Pszczółki
Nauczycielki: Ewelina Banasiak, Małgorzata Opara Pszczółki to grupa dzieci w wieku 6 lat. Dzieci są pogodne, otwarte i wesołe, ale jednocześnie żywiołowe i dynamiczne. Dzieci z uśmiechem przychodzą do przedszkola i zawsze chętnie podejmują aktywności proponowane przez nauczyciela. Uwielbiają zdobywać nową wiedzę na temat zwierząt, kosmosu, dinozaurów, roślin oraz najnowszej technologii. Chętnie ćwiczą i biorą udział w aktywnościach fizycznych. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi oraz pobytem na świeżym powietrzu, dzięki czemu uśmiech nie znika z dziecięcych twarzy. Edukacja łączy się zabawą, przez co dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętności. Radość sprawiają im zajęcia badawcze oraz eksperymenty kiedy same mogą odkrywać tajemnice przyrodnicze. W czasie spędzonym w przedszkolu poszerzają wiedzę, rozwijają swoje zainteresowania oraz budują relacje.
|
Październik 2024
Tematy kompleksowe:
- Zwierzęta jesienią.
- Pogoda w kratkę.
- Zdrowie na talerzu.
- Bajkostwory i potwory
Umiejętności dziecka:
-
- zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt, emocjonalne postrzeganie świata przyrodniczego, kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody;
- wprowadzenie litery a, A, rozwijanie słuchu fonetycznego, wdrażanie do pełnego uczestnictwa w zajęciach;
- wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształcenie percepcji wzrokowo – ruchowo - słuchowej, wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy;
- rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych, aktywizowanie ciekawości dziecka, budowanie więzi społecznych na bazie wspólnych doświadczeń;
- utrwalanie wiedzy w działaniach muzyczno – plastyczno – ruchowych, wdrażanie do ustnych wypowiedzi na dany temat, wdrażanie do zgodnej współpracy grupowej;
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z poczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji;
- wprowadzenie litery m, M, rozwijanie słuchu fonetycznego i umiejętności głoskowania, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy;
- wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności kodowania, doskonalenie spostrzegawczości;
- kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody, doskonalenie umiejętności występowania na forum grupy;
- kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie z kolejnymi technikami plastycznymi, doskonalenie umiejętności ilustrowania treści ruchem;
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, doskonalenie umiejętności rozmawiania o emocjach;
- wprowadzenie litery t, T, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania, doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim;
- wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, ćwiczenie umiejętności rachowania, doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym – sklepie;
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej (jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki), wdrażanie do pomiaru ciężaru, rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców, utrwalanie wiedzy na temat jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji innych ludzi, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami;
- wprowadzenie litery e, E kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi;
- wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, podnoszenie kompetencji matematycznych, doskonalenie przeliczania;
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, nauka dostrzegania wspólnych cech między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazywanie podobieństw i różnic), rozbudzanie dziecięcej ciekawości;
- kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w trudnych sytuacjach, rozwijanie spostrzegawczości.