29 Środa
przedszkole

Przedszkole Nr 443
ul. Parowcowa 53
02–440 Warszawa
tel.: 668 961 778
e-mail: p443@eduwarszawa.pl

Aktualności

Konkurs ekologiczny
18 marca 2023

Przedszkolny konkurs na ekologiczną książkę

Wizyta Pana Prezydenta Rafała ...
6 lutego 2023

Wizyta Pana Prezydenta Rafała Trzaskowskiego w naszym przedszkolu - w grupie Jeżyków




Bezpieczeństwo dzieci w sieci

Linki

Grupa V

 


Grupa V - Tygryski

 

Godziny pracy:
7:00 - 17:00

Wychowawcy: Pani Aurelia i Pani Paulina oraz asystent nauczyciela Pani Ula

„Tygryski” to grupa dzieci pięcioletnich, które dobrze odnajdują się wśród koleżanek i kolegów. Chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie. Charakteryzuje je duża żywiołowość i ciekawość poznawcza. Potrzeby te zaspokajają w trakcie zajęć dydaktycznych i zabaw. Chętnie uczęszczają do przedszkola, są otwarte, ciekawe i aktywne. Bardzo lubią zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe przy muzyce, zajęcia z wykorzystaniem ciekawych pomocy dydaktycznych. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi oraz wyjściem do ogrodu, dzięki czemu uśmiech nie znika z twarzy. Edukacja łączy się zabawą, przez co dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętności. W czasie spędzonym w przedszkolu poszerzają wiedzę, rozwijają swoje zainteresowania. 

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc marzec
w grupie V - Tygryski
 

 


TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. Marcowa Pogoda

2. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy – realizacja projektu „Mały konsument”

3. Gdzie ubiera się Pani Wiosna?

4. Z czego to jest zrobione?

5. O czym marzą zwierzęta

 

  1. Marcowa pogoda
  • Wie, jakie zjawiska pogodowe są charakterystyczne dla przedwiośnia.
  • Interpretuje przysłowie W marcu jak w garncu.
  • Próbuje prezentować prognozę pogody.
  • Wie, jakie kolory ma tęcza.
  • Poznaje literę n, N w toku zabaw, wie, jak wygląda litera n, N.
  • Wypowiada pierwsze głoski w nazwach zdjęć i podaje rozwiązanie.
  • Rysuje symbole marcowej pogody.
  • Wymienia zaobserwowane zjawiska atmosferyczne.
  • Rozpoznaje i nazywa kilka wybranych ekstremalnych zjawisk atmosferycznych.
  • Wie, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie.
  • Zna znaczenie wody dla środowiska oraz dla żywych organizmów.
  • Wymienia nazwy ptaków powracających do Polski wiosną.
  • Rozumie znaczenie przysłowia Jedna jaskółka wiosny nie czyni.
  • Dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 10.
  • Wykonuje pracę plastyczno-techniczną – kalendarz pogody.
  • Ozdabia literę N, wyklejając ją kroplami deszczu z niebieskiej plasteliny.
  • Rozpoznaje i nazywa usłyszane zjawiska dźwiękowe.
  • Gra na nietypowym instrumencie muzycznym.
  • Śpiewa piosenkę Marcowe przewroty.
  • Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość wzrokową, obręczy barkowej, podskoków, sprawnościowych..
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Wyraża własne stany emocjonalne w sposób werbalny i niewerbalny.
  • Określa sytuacje wywołujące różne emocje.
  • Dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
  • Podczas zabawy przestrzega ustalonych zasad.
  • Zgodnie bawi się z kolegami.
  • Współdziała w parze podczas gry Burza.

2. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy – realizacja projektu „Mały konsument”

- Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych.

- Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola.

- Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy.

- Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentu.

- uświadomienie dzieciom, że są konsumentami

- zapoznanie dzieci z najważniejszymi pojęciami: konsument, paragon, reklamacja, przemyślane zakupy

- kształtowanie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce

 

3. Gdzie ubiera się Pani Wiosna?

  • Określa, czy przedstawione fakty oraz fikcyjne informacje nt. pracy na polu wiosną są prawdziwe czy nieprawdziwe, rozwiązuje zagadki.
  • Zna zjawiska charakterystyczne dla wiosny, ludowe tradycyjne związane z pierwszym dniem wiosny.
  • Kontynuuje układanie kwiatów zgodnie z podanym rytmem, wykonuje kwiatek z bibuły.
  • Rozszyfrowuje nazwy ptaków, wskazuje zdjęcia wybranych ptaków powracających do Polski wiosną.
  • Poznaje literę f, F w toku zabaw, rozpoznaje literę f, F.
  • Prowadzi obserwacje przyrodnicze, wypowiada się na temat zauważonych zmian.
  • Zna wybrane informacje na temat ptaków wędrownych.
  • Określa kierunki w przestrzeni oraz kierunki na planszy.
  • Liczy na konkretach.
  • Ogląda obrazki, wskazuje te, które przedstawiają niewłaściwe zachowania.
  • Poszukuje w ogrodzie różnych odcieni zieleni.
  • Zna cechy charakterystyczne wybranych kwiatów, zna budowę kwiatu.
  • Improwizuje ruchem piosenkę Kolorowa Pani Wiosna, Uciekaj Zimo
  • Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, skoku, ramion, równowagi, ożywiających.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Uczestniczy w drużynowych zabawach ruchowych.
  • Określa sytuacje wywołujące różne emocje.
  • Dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego.
  • Przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy.
  • Zgodnie bawi się z kolegami.
  • Uczestniczy w pracach porządkowych w ogrodzie przedszkolnym.
  • Aktywnie uczestniczy w uroczystości przedszkolnej z okazji powitania wiosny

4. Z czego to jest zrobione?

  • Wie, co można stworzyć z gliny.
  • Wykonuje drobne naczynie ceramiczne.
  • Wie, co oznacza powiedzenie być ulepionym z tej samej gliny.
  • Wie, jak wygląda proces powstawania chleba.
  • Wymyśla nazwę kanapki.
  • Wie, jak z mleka zrobić ser biały.
  • Wie, z czego robi się swetry.
  • Zna zwierzęta, które dają wełnę.
  • Wymienia kolejne etapy powstawania wełny.
  • Wie, jak samodzielnie stworzyć papier.
  • Wie, które odpady zawierające elementy papierowe nadają się do recyklingu.
  • Układa odpady przy odpowiednim kolorze kosza.
  • Wie, jak wykorzystujemy papier.
  • Poznaje literę g, G w toku zabaw, wie, jak wygląda litera g, G.
  • Formuje z wałka ciastoliny literę g.
  • Dzieli na sylaby nazwy zwierząt hodowlanych.
  • Stosuje określenia: mniej, więcej, tyle samo.
  • Liczy na konkretach w zakresie 10.
  • Uczestniczy w zabawach z piosenką Z czego to jest zrobione?
  • Określa sytuacje wywołujące różne emocje.
  • Dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego.
  • Podczas zabawy przestrzega ustalonych zasad.
  • Zgodnie bawi się z kolegami.
  • Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, czworakowania, tułowia, bieżnych, równowagi, uspokajających.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Tworzy konstrukcje z klocków.

5. O czym marzą zwierzęta

  • Rozpoznaje i nazywa zwierzęta przedstawione na obrazkach, dzieli nazwy zwierząt na sylaby.
  • Określa obowiązki osoby, która posiada zwierzę,wie, kim jest weterynarz.
  • Poznaje literę w, W w toku zabaw.
  • Nazywa domy zwierząt.
  • Wymienia nazwy zwierząt hodowlanych,wie, czym się żywią wybrane zwierzęta hodowlane.
  • Układa z kartoników ciąg liczb od 1 do 10.
  • Dopasowuje zdjęcia dorosłych zwierząt do ich młodych.
  • Zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje.
  • Wymienia nazwy zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu.
  • Wie, jak należy zachowywać się w lesie w stosunku do zwierząt, a jak nie należy się zachowywać.
  • Wie, dlaczego w lesie nie można palić ognisk.
  • Wie, dlaczego po lesie można chodzić tylko z psem, który jest na smyczy.
  • Wie, dlaczego nie można wyrzucać śmieci do lasu.
  • Wymienia nazwy warstw lasu.
  • Próbuje wyciągać samodzielne wnioski w trakcie zabawy badawczej i prowadzonego eksperymentu.
  • Wie, co to jest łańcuch pokarmowy i ustawia zdjęcia w odpowiedniej kolejności.
  • Wie, niektóre części ciała zwierząt mają swoje specjalne nazwy i je wymienia.
  • Wymienia nazwę zwierzęcia, do którego należy pokazany na zdjęciu ogon.
  • Rozwiązuje rebus fonetyczny.
  • Wykonuje pracę Moje niezwykłe zwierzę z dowolnego materiału plastycznego.
  • Rozwiązuje zagadki matematyczne.
  • Wykonuje pracę plastyczną O czym marzą zwierzęta?
  • Tworzy własne kolory, łącząc wybrane farby i wymyśla dla nich nazwy.
  • Tworzy własny ekosystem w słoiku, według instrukcji N.
  • Porównuje ilość grochu w szklankach, posługując się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo.
  • Wie, do czego służy waga szalkowa.
  • Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, przeskoku, ruchowo-graficznych, bieżnych, przy muzyce.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Tworzy konstrukcje z klocków.
  • Współdziała w grupie podczas zabaw twórczych.
  • Przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy.
  • Zgodnie bawi się z kolegami.
  • Współpracuje w parze podczas ćwiczeń w kodowaniu.
  • Współdziała w grupie podczas zabaw i ćwiczeń.

 

Kontakt

Przedszkole Nr 443

Parowcowa 53
02 – 440 Warszawa

tel: 668 961 778
e-mail: p443@eduwarszawa.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.