Grupa V - Tygryski
Godziny pracy:
7:00 - 17:00
w grupie V - Tygryski
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Marcowa Pogoda
2. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy – realizacja projektu „Mały konsument”
3. Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
4. Z czego to jest zrobione?
5. O czym marzą zwierzęta
- Marcowa pogoda
- Wie, jakie zjawiska pogodowe są charakterystyczne dla przedwiośnia.
- Interpretuje przysłowie W marcu jak w garncu.
- Próbuje prezentować prognozę pogody.
- Wie, jakie kolory ma tęcza.
- Poznaje literę n, N w toku zabaw, wie, jak wygląda litera n, N.
- Wypowiada pierwsze głoski w nazwach zdjęć i podaje rozwiązanie.
- Rysuje symbole marcowej pogody.
- Wymienia zaobserwowane zjawiska atmosferyczne.
- Rozpoznaje i nazywa kilka wybranych ekstremalnych zjawisk atmosferycznych.
- Wie, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie.
- Zna znaczenie wody dla środowiska oraz dla żywych organizmów.
- Wymienia nazwy ptaków powracających do Polski wiosną.
- Rozumie znaczenie przysłowia Jedna jaskółka wiosny nie czyni.
- Dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 10.
- Wykonuje pracę plastyczno-techniczną – kalendarz pogody.
- Ozdabia literę N, wyklejając ją kroplami deszczu z niebieskiej plasteliny.
- Rozpoznaje i nazywa usłyszane zjawiska dźwiękowe.
- Gra na nietypowym instrumencie muzycznym.
- Śpiewa piosenkę Marcowe przewroty.
- Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, rozwijających spostrzegawczość wzrokową, obręczy barkowej, podskoków, sprawnościowych..
- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
- Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
- Wyraża własne stany emocjonalne w sposób werbalny i niewerbalny.
- Określa sytuacje wywołujące różne emocje.
- Dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
- Podczas zabawy przestrzega ustalonych zasad.
- Zgodnie bawi się z kolegami.
- Współdziała w parze podczas gry Burza.
2. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy – realizacja projektu „Mały konsument”
- Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych.
- Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola.
- Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy.
- Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentu.
- uświadomienie dzieciom, że są konsumentami
- zapoznanie dzieci z najważniejszymi pojęciami: konsument, paragon, reklamacja, przemyślane zakupy
- kształtowanie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce
3. Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
- Określa, czy przedstawione fakty oraz fikcyjne informacje nt. pracy na polu wiosną są prawdziwe czy nieprawdziwe, rozwiązuje zagadki.
- Zna zjawiska charakterystyczne dla wiosny, ludowe tradycyjne związane z pierwszym dniem wiosny.
- Kontynuuje układanie kwiatów zgodnie z podanym rytmem, wykonuje kwiatek z bibuły.
- Rozszyfrowuje nazwy ptaków, wskazuje zdjęcia wybranych ptaków powracających do Polski wiosną.
- Poznaje literę f, F w toku zabaw, rozpoznaje literę f, F.
- Prowadzi obserwacje przyrodnicze, wypowiada się na temat zauważonych zmian.
- Zna wybrane informacje na temat ptaków wędrownych.
- Określa kierunki w przestrzeni oraz kierunki na planszy.
- Liczy na konkretach.
- Ogląda obrazki, wskazuje te, które przedstawiają niewłaściwe zachowania.
- Poszukuje w ogrodzie różnych odcieni zieleni.
- Zna cechy charakterystyczne wybranych kwiatów, zna budowę kwiatu.
- Improwizuje ruchem piosenkę Kolorowa Pani Wiosna, Uciekaj Zimo
- Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, skoku, ramion, równowagi, ożywiających.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
- Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
- Uczestniczy w drużynowych zabawach ruchowych.
- Określa sytuacje wywołujące różne emocje.
- Dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego.
- Przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy.
- Zgodnie bawi się z kolegami.
- Uczestniczy w pracach porządkowych w ogrodzie przedszkolnym.
- Aktywnie uczestniczy w uroczystości przedszkolnej z okazji powitania wiosny
4. Z czego to jest zrobione?
- Wie, co można stworzyć z gliny.
- Wykonuje drobne naczynie ceramiczne.
- Wie, co oznacza powiedzenie być ulepionym z tej samej gliny.
- Wie, jak wygląda proces powstawania chleba.
- Wymyśla nazwę kanapki.
- Wie, jak z mleka zrobić ser biały.
- Wie, z czego robi się swetry.
- Zna zwierzęta, które dają wełnę.
- Wymienia kolejne etapy powstawania wełny.
- Wie, jak samodzielnie stworzyć papier.
- Wie, które odpady zawierające elementy papierowe nadają się do recyklingu.
- Układa odpady przy odpowiednim kolorze kosza.
- Wie, jak wykorzystujemy papier.
- Poznaje literę g, G w toku zabaw, wie, jak wygląda litera g, G.
- Formuje z wałka ciastoliny literę g.
- Dzieli na sylaby nazwy zwierząt hodowlanych.
- Stosuje określenia: mniej, więcej, tyle samo.
- Liczy na konkretach w zakresie 10.
- Uczestniczy w zabawach z piosenką Z czego to jest zrobione?
- Określa sytuacje wywołujące różne emocje.
- Dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego.
- Podczas zabawy przestrzega ustalonych zasad.
- Zgodnie bawi się z kolegami.
- Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, czworakowania, tułowia, bieżnych, równowagi, uspokajających.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
- Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
- Tworzy konstrukcje z klocków.
5. O czym marzą zwierzęta
- Rozpoznaje i nazywa zwierzęta przedstawione na obrazkach, dzieli nazwy zwierząt na sylaby.
- Określa obowiązki osoby, która posiada zwierzę,wie, kim jest weterynarz.
- Poznaje literę w, W w toku zabaw.
- Nazywa domy zwierząt.
- Wymienia nazwy zwierząt hodowlanych,wie, czym się żywią wybrane zwierzęta hodowlane.
- Układa z kartoników ciąg liczb od 1 do 10.
- Dopasowuje zdjęcia dorosłych zwierząt do ich młodych.
- Zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje.
- Wymienia nazwy zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu.
- Wie, jak należy zachowywać się w lesie w stosunku do zwierząt, a jak nie należy się zachowywać.
- Wie, dlaczego w lesie nie można palić ognisk.
- Wie, dlaczego po lesie można chodzić tylko z psem, który jest na smyczy.
- Wie, dlaczego nie można wyrzucać śmieci do lasu.
- Wymienia nazwy warstw lasu.
- Próbuje wyciągać samodzielne wnioski w trakcie zabawy badawczej i prowadzonego eksperymentu.
- Wie, co to jest łańcuch pokarmowy i ustawia zdjęcia w odpowiedniej kolejności.
- Wie, niektóre części ciała zwierząt mają swoje specjalne nazwy i je wymienia.
- Wymienia nazwę zwierzęcia, do którego należy pokazany na zdjęciu ogon.
- Rozwiązuje rebus fonetyczny.
- Wykonuje pracę Moje niezwykłe zwierzę z dowolnego materiału plastycznego.
- Rozwiązuje zagadki matematyczne.
- Wykonuje pracę plastyczną O czym marzą zwierzęta?
- Tworzy własne kolory, łącząc wybrane farby i wymyśla dla nich nazwy.
- Tworzy własny ekosystem w słoiku, według instrukcji N.
- Porównuje ilość grochu w szklankach, posługując się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo.
- Wie, do czego służy waga szalkowa.
- Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, przeskoku, ruchowo-graficznych, bieżnych, przy muzyce.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
- Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
- Tworzy konstrukcje z klocków.
- Współdziała w grupie podczas zabaw twórczych.
- Przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy.
- Zgodnie bawi się z kolegami.
- Współpracuje w parze podczas ćwiczeń w kodowaniu.
- Współdziała w grupie podczas zabaw i ćwiczeń.