Grupa III - Mrówki
Godziny pracy:
8:00 - 16:00
Wychowawca: Pani Emilia i asystent nauczyciela Pani Ewa
W naszej grupie mamy pięciolatki oraz zerówkę. Chętnie chcemy poznawać literki i cyferki. Jesteśmy bardzo energiczni i ruchliwi. Najbardziej lubimy tworzyć budowle z klocków lego oraz układać puzzle. Jesteśmy zgrani, bardzo się lubimy. Po całym dniu wrażeń odpoczywamy oglądając książki i słuchając relaksującej muzyki. Jesteśmy ciekawi codziennych nowych zajęć prowadzonych przez naszą Panią.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec – grupa III 5-latek
- Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
- Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
- Z czego to jest zrobione?
- O czym marzą zwierzęta?
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu,
- poznaje literę n, N w toku zabaw
- dodaje i odejmuje z wykorzystaniem materiału konkretnego
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- gra na nietypowym instrumencie muzycznym
- powtarza za N. samogłoski w różnym tempie
- nazywa kilka wybranych ekstremalnych zjawisk atmosferycznych
- wie, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie
- poznaje znaczenie wody dla środowiska oraz dla żywych organizmów
- poznaje literę f, F w toku zabaw
- nazywa kierunki w przestrzeni oraz kierunki na planszy
- porusza się w dowolny sposób do melodii piosenki
- zna wybrane informacje na temat ptaków wędrownych
- zna zjawiska charakterystyczne dla wiosny
- zna ludowe tradycyjne związane z pierwszym dniem wiosny
- zna cechy charakterystyczne wybranych kwiatów
- wykonuje pracę plastyczną
- poznaje literę g, G w toku zabaw
- ustala związki przyczynowo-skutkowe
- wykonuje dowolne improwizacje ruchowe do muzyki
- wykonuje określone czynności przed grupą
- wie, w jaki sposób powstaje ser
- wie, w jaki sposób pozyskuje się wełnę
- wie, w jaki sposób powstaje papier
- poznaje literę w, W w toku zabaw
- rozwiązuje zagadki matematyczne
- ilustruje tekst piosenki ruchem
- zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje
- zna zwierzęta mieszkające w różnych warstwach lasu
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec – grupa III 6-latek
- Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
- Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
- Z czego to jest zrobione?
- O czym marzą zwierzęta?
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu
- dzieli słowa na głoski
- rozpoznaje i nazywa poznane litery
- rozpoznaje literę n, N
- ćwiczy umiejętność dodawania i odejmowania
- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
- porusza się według instrukcji słownej
- wie, co to jest kataklizm
- wie, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie poznaje znaczenie wody w środowisku oraz dla organizmów żywych
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- zna wybrane pojęcia związane z pogodą
- wie, co to jest wiatromierz
- wypowiada się na podstawie krótkiego utworu literackiego
- poznaje wybrane powiedzenia
- rozpoznaje literę f,F
- określa położenie obiektów w przestrzeni i na kartce
- uczestniczy w muzycznych zabawach grupowych
- wie, które ptaki przylatują wiosną do Polski
- zna tradycje związane z obchodami pierwszego dnia wiosny
- zna charakterystyczne cechy wybranych kwiatów
- zna etapy rozwoju tulipana
- wypowiada się na podstawie krótkich utworów literackich
- zna różne znaczenia tych samych słów
- zna etapy powstawania chleba
- ustala związki przyczynowo-skutkowe
- odpowiada na pytania nauczyciela
- wykonuje zadanie, współdziałając w grupie
- zna etapy powstawania sera
- wie, w jaki sposób pozyskuje się wełnę
- wie, w jaki sposób powstaje papier
- rozumie znaczenie przysłowia
- liczy na konkretach w zakresie 10
- rozwiązuje zagadki matematyczne
- rozpoznaje literę w, W
- rozpoznaje brzmienie instrumentów perkusyjnych
- zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje
- wie, jakie zwierzęta mieszkają w różnych warstwach lasu