Grupa III - Misie
![]() |
Nauczycielki: Anna Pasternak, Katarzyna Roman Misie – jesteśmy grupą pogodnych i aktywnych czterolatków. Lubimy poznawać otaczający nas świat. Jesteśmy samodzielni, pomysłowi oraz mili dla siebie. Dużą przyjemność sprawiają nam wspólne spacery, jak również wspólne zabawy. Taniec ruch i muzyka towarzyszy nam każdego dnia. Zawsze się wspieramy oraz wierzymy w swoje możliwości. Codziennie zdobywamy nową wiedzę, umiejętności oraz zainteresowania. |
Temat kompleksowy:
- Jak wyglądał świat przed milionem lat;
- Idzie zima ze śniegiem;
- Idą święta;
- Projekt Emocje.
Dzieci:
- Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na przekazie literackim;
- Wzbogacenie wiedzy na temat warunków panujących w prehistorycznym lesie;
- Kształtowanie poczucia rytmu;
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
- Rozwijanie umiejętności matematycznych;
- Wykonuje polecenia wydawane przez N.;
- Prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe, gimnastyczne;
- Wymień nazwy kilku skamielin i opisuje ich wygląd;
- Lepi, wykonuje odciski w piankolinie;
- Wymienia charakterystyczne cechy zimy;
- Uważnie słucha opowiadań i wypowiada się na jego temat;
- Śpiewa piosenki;
- Reaguje odpowiednio ruchami na zmiany dynamiki;
- Określa, na podstawie dwóch obrazków, co zdarzyło się wcześniej, a co – później;
- Stosuje pojęcia: obok, na, pod, nad, między; tworzy wzór śnieżynek, przelicza elementy w zakresie 4 i więcej;
- Wyjaśnia, dlaczego śnieżynki mają różne kształty; oglądają różne kształty płatków śniegu;
- Wypychają części gwiazdek, składają je i sklejają, naklejają bibułę.
- Wymienia tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia;
- Podaje słowa, które kojarzą się ze świętami;
- Gra na instrumentach w rytmie słyszanej melodii;
- Rozwijanie sprawności rachunkowych;
- Utrwalenie pojęć: wysoko, nisko;
- Zgodnie współdziała z innymi dziećmi w zespole przy wykonywaniu wspólnych zadań;
- Opisuje choinkę za pomocą przymiotników;
- Samodzielnie wykonuje i ozdabia przestrzenną formę choinki;
- Wskazuje wybrane części ciała;
- Pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej;
- Wypowiada zdania z różną siłą głosu (od szeptu do krzyku);
- Zna sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami, np. głębokie oddychanie;
- Rozpoznaje i nazywa emocje podczas zabawy;
- Uczestniczy w zabawach z chustą animacyjną;
- Respektuje zasady obowiązujące w zabawie;
- Wykonuje prace plastyczne.