Grupa III - Misie
Nauczycielki: Anna Pasternak, Katarzyna Roman Misie – jesteśmy grupą pogodnych i aktywnych czterolatków. Lubimy poznawać otaczający nas świat. Jesteśmy samodzielni, pomysłowi oraz mili dla siebie. Dużą przyjemność sprawiają nam wspólne spacery, jak również wspólne zabawy. Taniec ruch i muzyka towarzyszy nam każdego dnia. Zawsze się wspieramy oraz wierzymy w swoje możliwości. Codziennie zdobywamy nową wiedzę, umiejętności oraz zainteresowania. |
Tydzień I: Idzie jesień, przez ogród i sad.
Tydzień II: Idzie jesień do zwierząt.
Tydzień III: Co z czego otrzymujemy?
Tydzień IV: Idzie jesień z deszczem.
- Słucha uważnie opowiadań i wypowiada się na ich temat;
- Rozpoznaje i opisuje wygląd owoców;
- Nazywa gatunki drzew;
- Reaguje odpowiednim ruchem na zmianę akompaniamentu;
- Wykonuję piosenkę z jednoczesnym układem ruchowym;
- Układa rytmy wg podanego wzoru;
- Przelicza w zakresie czterech i więcej;
- Nazywa wybrane owoce i warzywa; określa, które owoce nie rosną w Polsce;
- Wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem Nauczyciela;
- Rozpoznaje i nazywa kolory;
- Tworzy jesienny bukiet: wypycha, składa i skleja płatki, wycina listki, obrysowuje łodyżki;
- Wymienia miejsca, w którym jeż chroni się przed nadchodzącą zimą;
- Uczestniczy w zabawie muzyczno – ruchowej;
- Rytmicznie porusza się przy muzyce;
- Omawia sposoby przygotowania się wybranych zwierząt do zimy;
- Określa położenie stosując określenia: na, pod, w, przed, za, obok;
- Rozpoznaje wybrane zwierzęta po śladach
- Prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe;
- Wypowiada się na temat wyglądu wiewiórki, poznaje jej przysmaki;
- Tworzy wiewiórkę z orzechem: wypycha i skleja elementy;
- Opowiada o pochodzeniu wełny, podaje nazwy części garderoby wykonanych z wełny;
- Śpiewa piosenki i ilustruje je ruchem;
- Maszeruje w rytm muzyki;
- Wymienia (z pomocą Nauczyciela) poszczególne etapy powstawania mąki;
- Rozumie, do czego służą pieniądze w gospodarstwie domowym;
- Układa obręcz według poleceń Nauczyciela;
- Wykonuje pracę na temat: Jesienne drzewo (według instrukcji Nauczyciela);
- Podaje przykłady wykorzystania drewna;
- Nazywa zjawiska atmosferyczne przedstawione na obrazkach;
- Wymienia środki ostrożności, jakie trzeba zachować podczas burzy;
- Gra na instrumentach;
- Reaguje ruchem na przerwę w muzyce;
- Klasyfikuje parasole według barwy i wielkości;
- Dostrzega rytm w ciągu ułożonych przedmiotów, kontynuuje dostrzeżony rytm;
- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych;
- Wymienia charakterystyczne cechy jesiennego krajobrazu;
- Wykonuje obrazek przedstawiający jesienny krajobraz.