Grupa IV - Żabki
![]() |
Nauczycielki: Barbara Waś, Katarzyna Roman Grupa Żabek to pięciolatki. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola. Są pogodne, otwarte i szczere. Nauka w Żabkach odbywa się przez zabawę. Naszym celem jest zdobywanie wiedzy, umiejętności i sprawności, które pozwolą sprostać wymaganiom stawianym w szkole, a później w dorosłym życiu. Każdego dnia uczymy się niezależności, samodzielności, empatii i szacunku. W tym roku realizujemy trzy projekty zewnętrzne Wyzwania Teodora V edycja, Alfabet Logopedyczny oraz Wspólnie mocniejsi, uczymy się przez integrację, a także innowację pedagogiczną Teatr cieni. Kontynuujemy również smaczną przygodę pod nazwą „Kuchcikowo”. Zaletą tej przygody jest zdobywanie nowych doświadczeń za pomocą zmysłu smaku, zapachu i dotyku.
Nie brakuje nam nigdy fantazji i wyobraźni. Codziennie rano opowiadamy o zachodzących zmianach w przyrodzie i o tym co dzieje się za oknami naszego przedszkola. Różnorodne wyposażenie magicznej szafy w artykuły plastyczne jest inspiracją do tworzenia wspaniałych dzieł, które są niezapomnianą pamiątką z przedszkola. Codziennie wychodzimy na plac zabaw, gdzie czeka na nas nieograniczona możliwość nauki, zabawy i aktywności. Realizujemy podstawę programową wydawnictwa WSiP Dobry pomysł. Uczymy się mówić w j. angielskim, śpiewamy i tańczymy nie tylko na zajęciach z rytmiki lecz także podczas całodziennego pobytu w przedszkolu. |
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na grudzień grupa Żabki
TEMATY REALIZOWANE:
- CZYŃMY DOBRO
- ODCZYTAJ WIADOMOŚĆ
- ŚWIĘTA ZA PASEM
- ZIMOWE ZABAWY
W TYM MIESIĄCU DZIECI
- BĘDĄ DOSKONALIĆ UMIEJĘTNOŚĆ PRZESTRZEGANIA UTALONYCH W GRUPIE ZASAD BEZPIECZNEJ I ZGODNEJ ZABAWY;
- ZAPOZNAJĄ SIĘ Z WIELKĄ I MAŁĄ DRUKOWANĄ LITERĄ Y, K;
- BĘDĄ DOKONYWAĆ SYNTEZY I ANALIZY SŁUCHOWEJ GŁOSKI Y, K;
- BĘDĄ KLSYFIKOWAĆ OBIEKTY ORAZ ZAPOZNAJĄ SIĘ Z POJĘCIAMI MAŁY, DUŻY, WIĘKSZY, MNIEJSZY;
- POZNAJĄ CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE LAPONII;
- BĘDĄ ROZWIJAĆ ZDOLNOŚCI MANUALNE ORAZ SWOJĄ KREATYWNOŚĆ;
- ROZWINĄ UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKOWANIA SIĘ Z INNYMI OSOBAMI W SPOSÓB NIEWERBALNY;
- ZAPOZNAJĄ SIĘ Z ZE SPOSOBAMI KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ;
- POZNAJĄ POJĘCIA LICZBA, CENA, MONETA, BANKNOT;
- POZNAJĄ SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ ZWIERZĄT Z LUDŹMI;
- ROZWINĄ SŁOWNICTWO ZWIĄZANE Z KOMUNIKACJĄ ZWIERZĄT;
- PRZYGOTUJĄ PRZEDSTAWIENIE NA ŚWIĘTO BOŻEGO NARODZENIA;
- PRZYGOTUJĄ PREZENTY NA KIERMASZ ŚWIĄTECZNY;
- BĘDĄ KSZTAŁTOWAĆ POSTAWĘ SZACUNKU WOBEC TRADYCJI ŚWIĄTECZNYCH ORZ RÓŻNORODNOŚCI KULTUR;
- ZAPOZNAJĄ SIĘ Z TRADYCYJNYMI KOLĘDAMI
I PASTORALKAMI; - ZAPOZNAJĄ SIĘ Z POTRAWAMI ŚWIĄTECZNYMI;
- ZAPOZNAJĄ SIĘ Z RÓŻNYMI RODZAJAMI DRZEW IGLASTYCH;
- WYKONAJĄ OZDOBY ŚWIĄTECZNE;
- ZAPOZNAJĄ SIĘ ZE SPORTAMI ZIMOWYMI;
- BĘDĄ ROZWIJAĆ UMIEJĘTNOŚĆ LOGICZNEGO MYŚLENIA I WNIOSKOWANIA, ORAZ ROZWIJAĆ UMIEJĘTNOŚĆ ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ.