Grupa I - Żuczki
Nauczycielki: Emilia Podsiad, Małgorzata Lesińska Żuczki to najmłodsza część załogi przedszkola. Dzieci w tej grupie są odważne i dzielne. Chętnie bawią się klockami, lubią układać puzzle. Bardzo lubią słuchać bajki czytanej przez naucyzcieli. Żuczki pięknie tańczą i śpiewają w czasie zabawy. Podczas zajęć uważnie słuchają pani i uczą się wielu nowych rzeczy.
|
Czego uczymy się w październiku.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
– podejmuje zabawy tematyczne
– poznaje znaczenie zwrotów grzecznościowych w różnych aspektach i stosuje je: proszę, dziękuję, przepraszam
– pomaga w zachowaniu porządku
– przestrzega umówionych zasad
– usprawnia wydolność organizmu podczas biegania
– doskonali równowagę
– wyrabia nawyk codziennych zabiegów higienicznych
– przyjmuje prawidłową pozycję siedzenia podczas posiłków
– z uwaga słucha krótkie opowiadania
– zadaje pytania i opowiada na pytania dotyczące treści
– dostrzega zmiany dochodzące w środowisku przyrodniczym zachodzące jesienią
– dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania
– wie, że nie należy zaśmiecać środowiska naturalnego
– chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta lasów i parków
– poznaje środowisko życia, sposób zdobywania pokarmu wybranych zwierząt lasów i parków
– poznaje wygląd i budowę kasztana
– poznaje właściwości plasteliny
– próbuje lepić zgodnie z poleceniem
– wypowiada się na temat swoich odczuć
– bawi się w ogrodzie samodzielnie, swobodnie, włącza się do zabaw zorganizowanych
– przestrzega ustalonych zasad bezpieczeństwa
– kształtuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych
– maszeruje w rytmie muzyki
– słucha wiersza i opowiadania
– wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu
– rozwija wrażliwość słuchową i poczucie rytmu
– słucha z uwaga i śpiewa nową piosenkę
– rozwija umiejętność układu ruchów do muzyki
– poznaje znaczenia słowa album
– próbuje rozwiązywać zagadki słowne
– nabywa odwagę do wypowiadania się na forum
– uczestniczy w zabawach z językiem obcym nowożytnym
– powtarza słowa w języku obcym
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– doskonali umiejętność biegania slalomem
– z zainteresowaniem ogląda albumy o tematyce jesiennej
– nazywa zwierzęta, roślinność, określa kolory jesieni
– dowiaduje się jak należy dbać o książki
– samodzielnie podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne
– z pomocą nauczyciela korzysta z gier i układanek edukacyjnych