Grupa I - Misie
Godziny pracy:
Nauczycielki: Anna Pasternak, Katarzyna Roman,
pomoc nauczyciela: Natalia Chyhryn,
asystentka: Małgorzata Chmielewska
Misie - radosne i uśmiechnięte trzylatki. Misie to pogodne pełne energii dziewczynki i chłopcy. Lubią wspólne zabawy ruchowe, zajęcia muzyczne oraz zabawki, puzzle i książki znajdujące się w naszej sali. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi oraz spacerami i zabawą na świeżym powietrzu. Wspólnie będziemy zdobywać doświadczenia, uczyć się samodzielności, tańczyć, śpiewać, gimnastykować się oraz zdobywać nowe wiadomości i sprawności. Atmosfera radości, szacunku i współpracy będzie towarzyszyła nam każdego dnia. |
Czego uczymy się w marzec w grupie trzylatków.
Tematy kompleksowe w październiku
- Zwierzęta sprzed milionów lat.
- Pogoda marcowa.
- Wiosno, ach to ty!
- Mamy różne charaktery..
Dzieci:
- Określają swój strój;
- Wezmą udział w zabawach orientacyjno – porządkowych;
- Wysłuchają opowiadań: E. Stadtmuller „Dinoazury”, A. Widzowskiej „Marcowa pogoda”, W. Kowalskiej i M. Ciechomskiego „Nieoczekiwane spotkanie”, B. Szelągowskiej „Ptasia narada”;
- Wysłuchają i nauczą się piosenek: „Kto widział dinoazura?”, „Spotkanie z wiosną”, Wiosna na rowerze”, „Jacy jesteśmy”;
- Będą oglądać obrazki przedstawiające dinozaury o książki i dinozaurach;
- Wezmą udział w zabawie sensorycznej;
- Będą rozwijać umiejętność przeliczania w konkretnym zakresie;
- Będą wskazywać, gdzie jest więcej, a gdzie jest mniej elementów;
- Nauczą się rymowanki na pamięć;
- Wykonają własne bloczki lodowe;
- Ułożą dinozaury na makiecie parku jurajskiego;
- Wykonają prace plastyczne: Wizyta w lesie jurajskim, Krokusy czy Marcowe ubrania, Kolory wiosny, Przyjacielskie stworki;
- Dowiedzą się, co znaczy przysłowie W marcu jak w garncu;
- Uzupełnią kalendarz pogody;
- Poznają oznaki wiosny;
- Przyporządkują przedmioty do odpowiednich szarf według ustalonej reguły;
- Założą przedszkolny ogródek;
- Dowiedzą się, czego potrzebuje roślina do życia;
- Dowiedzą się, które przedmioty toną, a które nie toną;
- Będą opisywać wygląd zabawki;
- Dowiedzą się, co znaczy ubierać się na cebulkę;
- Wysłuchają wiersza i rymowanki M. Marzec;
- Rozpoznają i nazwą pierwsze gatunki ptaków przylatujących do Polski na wiosnę;
- Dowiedzą się, jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę;
- Dowiedzą się, dlaczego niektóre ptaki lecą kluczem;
- Podczas zabaw będą utrwalać wygląd ptaków powracających do Polski;
- Wypowiedzą się na temat wiosennych prac w ogrodzie i ich roli;
- Określą, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje;
- Wykonają doświadczenie związane z obiegiem wody w przyrodzie;
- Wysłuchają wiersza A. Widzowskiej „Uczucia”;
- Rozwiążą zagadki pantomimiczne;
- Wykonają drzewo dobrych uczynków;
- Poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować;
- Stworzą łańcuch wartości;
- Rozwiną sprawność manualną podczas zabaw z plasteliną i piankoliną;
- Poznają pojęcia długi, krótki;
- Narysują swoje strachy;
- Poszerzą wiedzę o emocjach;
- Odróżnią zachowania pozytywne i negatywne;
- Wypowiedzą się na temat przyjaźni;
- Będą brać udział w zabawach logopedycznych;
- Będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych.