29 Środa
przedszkole

Przedszkole Nr 443
ul. Parowcowa 53
02–440 Warszawa
tel.: 668 961 778
e-mail: p443@eduwarszawa.pl

Aktualności

Konkurs ekologiczny
18 marca 2023

Przedszkolny konkurs na ekologiczną książkę

Wizyta Pana Prezydenta Rafała ...
6 lutego 2023

Wizyta Pana Prezydenta Rafała Trzaskowskiego w naszym przedszkolu - w grupie Jeżyków




Bezpieczeństwo dzieci w sieci

Linki

Grupa II

 



Grupa II - Pszczółki
Godziny pracy:
7:00 - 17:00

 

Wychowawcy: Pani Małgosia, Pani Ewelina oraz asystent nauczyciela Pani Agnieszka


Grupa Pszczółki to 4 latki.  Nasze dzieciaki  uczą się zasad współżycia w grupie, doskonalenia samodzielności oraz kształtowania codziennych nawyków higienicznych. Dzieci tworzą zasady grupowe, których później chętnie przestrzegają, przypominając o nich sobie wzajemnie. Naprowadzamy dzieci na współdziałanie w świecie w zgodzie z poszanowaniem przyrody, w duchu tolerancji i wzajemnym szacunku wobec siebie i innych.
  Każdy dzień to dla wychowanków nowe wyzwania i doświadczenia. Chętnie podejmujemy działania eksperymentalne , których wyniki razem omawiamy. Z radością uczymy się nowych piosenek i wierszyków. Dzieci chętnie wykonują  prace plastyczne z zestawieniem różnych technik. Ogrom radości sprawiają im zabawy ruchowe w sali jak i w ogrodzie przedszkolnym. Dzieci aktywnie uczestniczą i angażują się we wszystkie proponowane działania. Każdego dnia dzieci dzielą się swoją wiedzą i umiejętnościami zarówno z nauczycielem, jak i rówieśnikami.
W czasie spędzonym w przedszkolu dzieci poszerzają wiedzę i rozwijają swoje umiejętności. Pomocne w tym zakresie jest wykonywanie zadań z kart pracy i książeczek. Naszym celem jest, aby dzieci czuły się bezpiecznie , wierząc we własne możliwości  odkrywały świat, a pobyt w przedszkolu był dla nich czasem przyjemności i wszechstronnego rozwoju.
 
 
 
 
 
Plan dydaktyczno-wychowawczy grupy Pszczółki na marzec 2023 r.
 
 
Tematy kompleksowe:
 
  1. Jaka jest pogoda w marcu?

  2. Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?

  3. Z czego to jest zrobione?

  4. Jakie wzory i kolory mają pisanki?


 
Dziecko:
 
  • korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
  • korzystanie z toalety;
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych)
  • nabywanie koordynacji ruchowej
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy.
  • uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych);
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
  • liczenie palców, przedmiotów itp.;
  • układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych;
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie;
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek.
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
  • Poznawanie terminu znaki synoptyczne
  • Poznawanie potrzeb roślin
  • Poznawanie pierwszych oznak wiosny
  • Poznawanie odgłosów ptaków
  • Poznawanie wyglądu sklepu spożywczego
  • Poznawanie właściwości odżywcze mają produkty mleczne
  • Poznawanie zwyczajów Wielkanocnych
  • Poznawanie symboli Wielkanocnych

 

Kontakt

Przedszkole Nr 443

Parowcowa 53
02 – 440 Warszawa

tel: 668 961 778
e-mail: p443@eduwarszawa.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.