Grupa II - Pszczółki
Godziny pracy:
7:00 - 17:00
Wychowawcy: Pani Małgosia, Pani Ewelina oraz asystent nauczyciela Pani Agnieszka
Grupa Pszczółki to 4 latki. Nasze dzieciaki uczą się zasad współżycia w grupie, doskonalenia samodzielności oraz kształtowania codziennych nawyków higienicznych. Dzieci tworzą zasady grupowe, których później chętnie przestrzegają, przypominając o nich sobie wzajemnie. Naprowadzamy dzieci na współdziałanie w świecie w zgodzie z poszanowaniem przyrody, w duchu tolerancji i wzajemnym szacunku wobec siebie i innych.
Każdy dzień to dla wychowanków nowe wyzwania i doświadczenia. Chętnie podejmujemy działania eksperymentalne , których wyniki razem omawiamy. Z radością uczymy się nowych piosenek i wierszyków. Dzieci chętnie wykonują prace plastyczne z zestawieniem różnych technik. Ogrom radości sprawiają im zabawy ruchowe w sali jak i w ogrodzie przedszkolnym. Dzieci aktywnie uczestniczą i angażują się we wszystkie proponowane działania. Każdego dnia dzieci dzielą się swoją wiedzą i umiejętnościami zarówno z nauczycielem, jak i rówieśnikami.
W czasie spędzonym w przedszkolu dzieci poszerzają wiedzę i rozwijają swoje umiejętności. Pomocne w tym zakresie jest wykonywanie zadań z kart pracy i książeczek. Naszym celem jest, aby dzieci czuły się bezpiecznie , wierząc we własne możliwości odkrywały świat, a pobyt w przedszkolu był dla nich czasem przyjemności i wszechstronnego rozwoju.
Plan dydaktyczno-wychowawczy grupy Pszczółki na marzec 2023 r.
Tematy kompleksowe:
-
Jaka jest pogoda w marcu?
-
Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
-
Z czego to jest zrobione?
-
Jakie wzory i kolory mają pisanki?
Dziecko:
- korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
- korzystanie z toalety;
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych)
- nabywanie koordynacji ruchowej
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
- słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy.
- uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych);
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych;
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie;
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek.
- różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
- Poznawanie terminu znaki synoptyczne
- Poznawanie potrzeb roślin
- Poznawanie pierwszych oznak wiosny
- Poznawanie odgłosów ptaków
- Poznawanie wyglądu sklepu spożywczego
- Poznawanie właściwości odżywcze mają produkty mleczne
- Poznawanie zwyczajów Wielkanocnych
- Poznawanie symboli Wielkanocnych