Grupa II - Kropelki
Nauczycielki: Aurelia Łojewska, Paulina Rombel „Kropelki” to grupa dzieci trzyletnich, które z dnia na dzień coraz lepiej odnajdują się wśród koleżanek i kolegów. Dzieci są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno podczas zabaw jak i zajęć. Kropelki najbardziej lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie. Z chęcią uczą się nowych piosenek i rymowanek. Bardzo też lubią zabawy ruchowe przy muzyce, dydaktyczne i tematyczne w kącikach zainteresowań. Interesują się wszystkim, co je otacza, lubią wszelkie doświadczenia, ciekawe opowieści, teatrzyki. Po dniu wypełnionym aktywnością odpoczywają słuchając muzyki relaksacyjnej lub bajek. |
Tydzień I: Album rodzinny
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji;
- kształtowanie umiejętności nazywania członków najbliższej rodziny, zapoznanie z rolą rodziny w życiu dziecka, doskonalenie umiejętności rozmawiania o osobach bliskich;
- trening pamięci, zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem, uwrażliwianie na potrzebę niesienia pomocy innym;
- kształtowanie umiejętności dostrzegania zależności między poszczególnymi członkami rodziny, zapoznanie z nazwą drzewo genealogiczne, rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami: najpierw, potem, na końcu;
- kształtowanie umiejętności swobodnych wypowiedzi, doskonalenie umiejętności szybkiego zapamiętywania, rozwijanie umiejętności wykonywania prostych prac technicznych.
Tydzień II: Mała i duża ojczyzny
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania symboli narodowych, zapoznanie z terminami ojczyzna oraz patriotyzm, wdrażanie do odpowiedzialności;
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, zapoznanie z miejscem zamieszkania poszczególnych zwierząt, rozwijanie umiejętności sylabizowania;
- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi, rozwijanie umiejętności reagowania na umówiony sygnał;
- kształtowanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań, zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi, trening pamięci;
- kształtowanie umiejętności rytmicznych, zapoznanie z hymnem Polski, doskonalenie koncentracji uwagi.
Tydzień III: Ja i moje ciało
- nauka rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć, rozumienie prostych poleceń, integracja grupy w trakcie zabaw ruchowych;
- nazywanie części ciała, rozwijanie świadomości własnego ciała, przeżywanie radości ze wspólnej zabawy;
- rozwijanie myślenia matematycznego, utrwalenie pojęcia: para, rozróżnianie prawej i lewej strony, kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej;
- zapoznanie ze zmysłami: wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku, rozwijanie inwencji twórczej, wdrażanie do poszanowania zabawek;
- kształtowanie motoryki małej, doskonalenie orientacji w przestrzeni, wdrażanie do sprzątania stanowiska pracy po skończonej zabawie.
Tydzień IV: Przygotowania do zimy
- doskonalenie umiejętności opisywania różnic między snem ludzi i zwierząt, poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie podczas zimy, wzmacnianie empatii i troski o innych w trudnych warunkach zimowych;
- rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia otaczającego świata, nauka rozpoznawania i nazywania różnych zwierząt, nauka szacunku do zwierząt i środowiska naturalnego;
- rozwijanie umiejętności matematycznych, stymulowanie aktywności fizycznej, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi;
- zauważanie zmian w wyglądzie zwierząt, kształtowanie umiejętności formułowania wypowiedzi, wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, wdrażanie do samodzielności;
- wspieranie rozwoju percepcji sensorycznej, nabywanie umiejętności plastycznych, rozwijanie umiejętności rozumienia prostych instrukcji i wykonywania zadań, wspieranie samodzielności i kreatywności
Tydzień V: Jest chłodniej, ubieramy się cieplej
- rozumienie konieczności dostosowania ubioru do temperatury oraz pory roku;
- rozumienie znaczenia dla zdrowia pobytu na świeżym powietrzu bez względu na porę roku;
- próba samodzielnego zakładania wybranych części garderoby z zachowaniem prawidłowej kolejności;
- wdrażanie dzieci do dbania o porządek w swojej szafce w szatni;
- nabywanie umiejętności prowadzenia dialogu na określony temat;
- porównywanie liczebności zbiorów – używanie słów: dużo – mało.