Grupa III - Pszczółki
Godziny pracy: 7:00 - 17:00
Nauczycielki: Ewelina Banasiak, Małgorzata Opara,
asystentka: Agnieszka Janicka
W grupie dzieci coraz lepiej się znają i nawiązują przyjaźnie. Dzieci serdecznie przyjęły nowego kolegę, który dołączył do naszej grupy. Wiek 5 lat charakteryzuje się dużą ciekawością świata. będziemy się starały tę ciekawość zaspokoić w przedszkolu oraz poza nim wychodząc i wyjeżdżając na liczne wycieczki. Przez cały rok przedszkolaki zapoznają się z terminem ekologia, zdrowie, tolerancja, szacunek i przyjaźń- jego znaczeniem, przeznaczeniem oraz zastosowaniem w życiu. Dzieci uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego. Bardzo lubią wykonywać prace plastyczne z zastosowaniem różnych technik. Wiele radości sprawia im nauka tańców oraz śpiewanie piosenek. Dziewczynki lubią zabawę w kąciku kuchennym, a chłopcy tworzą piękne budowle z klocków. Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia. Pszczółki starają się być miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała. Przed przedszkolakami wiele zabaw, zajęć, spotkań doświadczeń, które rozwiną ich osobowość i charakter.
|
Plan dydaktyczno-wychowawczy grupy Pszczółki na maj.
Tematy kompleksowe:
-
Puk, puk , to ja, sztuka
-
W świecie zwierząt
-
Co w trawie piszczy?
-
Moja mama i mój tata
Dziecko:
-
naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała lub samych rąk sposobów poruszania się zwierząt itp.;
-
uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
-
przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
-
dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie w czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy, pracy, nauki;
-
przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków
-
dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;
-
dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
-
dostrzeganie i akceptowanie potrzeb ludzi o szczególnych, wyjątkowych zdolnościach;
-
szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności.
-
nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków;
-
poznanie zasad organizacji życia społecznego w swojej miejscowości, swoim regionie;
-
stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku;
-
poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc;
-
oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwracania uwagi na piękno naszego kraju;
-
uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań, zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru;
-
współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych;
-
odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
-
przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
-
wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
-
swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych;
-
stosowanie w wypowiedziach właściwych form fleksyjnych wszystkich odmiennych części mowy: czasownika, rzeczownika, zaimka, przymiotnika, liczebnika;
-
odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
-
słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
-
wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
-
wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
-
rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
-
tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie;
-
dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
-
zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach;
-
szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności.
-
wykonywanie prac plastycznych, kastaniety z tektury, mozaika, barwienie makaronu, lornetki
-
poszerzanie wiedzy na temat zwierząt mórz i oceanów
-
rozwiązywanie zadań tekstowych
-
utrwalanie zasad układania rytmów
-
utrwalanie znajomości ziół i roślin na łące
-
utrwalanie na temat mieszkańców łąki
-
rozwiązywanie zagadek pantomimicznych
-
wzmacnianie więzi rodzinnych