19 Niedziela
przedszkole

Przedszkole Nr 443
ul. Parowcowa 53
02–440 Warszawa
tel.: 668 961 778
e-mail: p443@eduwarszawa.pl

Aktualności

Bezpłatna pomoc psychologiczna
8 kwietnia 2024

Bezpłatna pomoc psychologiczna

Zapisy na dyżur wakacyjny.
20 marca 2024

Zapisy na dyżur wakacyjny rozpoczynają się 3 kwietnia od godz. 12:00 i trwają do 19 kwietnia godz. 20:00 przez system ...

Konkurs na logo przedszkola
1 marca 2024

PRZEDSZKOLE NR 443 OGŁASZA KONKURS NA LOGO PRZEDSZKOLA Termin: 01.03.2024- 22.03.2024 Szczegóły: Format: 15cm x 15cm na formacie A4/ wersja ...




Bezpieczeństwo dzieci w sieci

Linki

Grupa III

 



Grupa III - Pszczółki
 

Godziny pracy:
7:00 - 17:00

Nauczycielki: Ewelina Banasiak, Małgorzata Opara, 
asystentka: Agnieszka Janicka

 
W grupie dzieci coraz lepiej się znają i nawiązują przyjaźnie. Dzieci serdecznie przyjęły  nowego kolegę, który dołączył do naszej grupy. Wiek 5 lat charakteryzuje się dużą ciekawością świata. będziemy się starały tę ciekawość zaspokoić  w przedszkolu oraz poza nim wychodząc i  wyjeżdżając na liczne wycieczki. Przez cały rok  przedszkolaki zapoznają się z terminem ekologia, zdrowie, tolerancja, szacunek i przyjaźń- jego znaczeniem, przeznaczeniem oraz zastosowaniem w życiu.  Dzieci uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego. Bardzo lubią wykonywać prace plastyczne z zastosowaniem różnych technik. Wiele radości sprawia im nauka tańców oraz śpiewanie piosenek. Dziewczynki lubią zabawę w kąciku kuchennym, a chłopcy tworzą piękne budowle z klocków. Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia. Pszczółki starają się być miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała. Przed przedszkolakami wiele zabaw, zajęć, spotkań doświadczeń, które rozwiną ich osobowość i charakter.
 
Plan dydaktyczno-wychowawczy grupy Pszczółki na maj.
 
 
Tematy kompleksowe:
 
  1. Puk, puk , to ja, sztuka
  2. W świecie zwierząt
  3. Co w trawie piszczy?
  4. Moja mama i mój tata
 
Dziecko:
 
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała lub samych rąk sposobów poruszania się zwierząt itp.;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie w czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy, pracy, nauki;
  • przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków
  • dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • dostrzeganie i akceptowanie potrzeb ludzi o szczególnych, wyjątkowych zdolnościach;
  • szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności.
  • nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków;
  • poznanie zasad organizacji życia społecznego w swojej miejscowości, swoim regionie;
  • stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku;
  • poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc;
  • oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwracania uwagi na piękno naszego kraju;
  • uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań, zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru;
  • współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych;
  • odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
  • wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych;
  • stosowanie w wypowiedziach właściwych form fleksyjnych wszystkich odmiennych części mowy: czasownika, rzeczownika, zaimka, przymiotnika, liczebnika;
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach;
  • szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności.
  • wykonywanie prac plastycznych, kastaniety z tektury, mozaika, barwienie makaronu, lornetki
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt mórz i oceanów
  • rozwiązywanie zadań tekstowych
  • utrwalanie zasad układania rytmów
  • utrwalanie znajomości ziół i roślin na łące
  • utrwalanie na temat mieszkańców łąki
  • rozwiązywanie zagadek pantomimicznych
  • wzmacnianie więzi rodzinnych

Kontakt

Przedszkole Nr 443

Parowcowa 53
02 – 440 Warszawa

tel: 668 961 778
e-mail: p443@eduwarszawa.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.