Grupa I - Misie
Godziny pracy:
Nauczycielki: Anna Pasternak, Katarzyna Roman,
pomoc nauczyciela: Natalia Chyhryn,
asystentka: Małgorzata Chmielewska
Misie - radosne i uśmiechnięte trzylatki. Misie to pogodne pełne energii dziewczynki i chłopcy. Lubią wspólne zabawy ruchowe, zajęcia muzyczne oraz zabawki, puzzle i książki znajdujące się w naszej sali. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi oraz spacerami i zabawą na świeżym powietrzu. Wspólnie będziemy zdobywać doświadczenia, uczyć się samodzielności, tańczyć, śpiewać, gimnastykować się oraz zdobywać nowe wiadomości i sprawności. Atmosfera radości, szacunku i współpracy będzie towarzyszyła nam każdego dnia. |
Czego uczymy się w maju w grupie trzylatków.
Tematy kompleksowe:
- W świecie zwierząt
- Sportowe wyzwanie
- Co w trawie piszczy?
- Moja mama i mój tata
Dzieci:
- Aktywne słuchanie utworów literackich,
- umuzykalnianie przy piosence: Zwierzęta na kontynentach, Wiosna na łące,
- wezmą udział w warsztatach wg założeń Herve Tulleta- "Pole kwiatów",
- wykonanie prac plastycznych: maski słonia, kolorowe meduzy, wiosenna łąka
- utrwalenie wiedzy o tym które zwierzęta zamieszkują dżunglę, morza i oceany, pole i las,
- zdobycie wiedzy, ile miejsca na Ziemi zajmują morza i oceany, a ile lądy,
- dzielenie wyrazów na głoski,
- utrwalenie poznanych liter,
- kształtowanie prawidłowej postawy prozdrowotnej, wykonywanie codziennej gimnastyki,
- uświadomienie znaczenia sportu w życiu człowieka,
- poznanie diety sportowca,
- preorientacja zawodowa: trener, sportowiec,
- wzięcie udziału w Pierwszym Przedszkolnym Dniu Sportu,
- kształtowanie umiejętności pracy w grupie; tworzenie plakatu,
- doskonalenie liczenia- dodawanie, odejmowanie, porównywanie liczebności zbiorów,
- usprawnianie prawidłowego oddechu, poprzez wykonywanie ćwiczeń oddechowych,
- wzięcie udziału w quizie tematycznym,
- budowanie postawy badawczej; eksperyment
- uzupełnienie zielnika stworzonego w ubiegłym roku- rozpoznanie i nazywanie roślin, określanie ich cech,
- wykonanie opowieści ruchowej przy utworze Walc kwiatów,
- poszerzanie wiedzy o członkach rodziny,
- obejrzenie rodzinnych fotografii, wypowiadanie się na temat swoich rodzin – rozwój sfery emocjonalnej,
- rozwijanie umiejętności logicznego rozumowania poprzez rozwiązywanie zagadek pantomimicznych, logicznych,
- integracja grupy w czasie zabaw, budowanie przynależności do grupy rówieśniczej,
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych.